tisdag 18 oktober 2011

Dag 44 & 47!


Dag 44(14 Oktober 2011):
Hejsan!
 Klockan är nu 00.18 men jag skriver som att det är idag, även fast det var igår. Så, idag var det fredag. Vi hade ”amigo day” i skolan. Det innebär att småbarnen, från det andra campuset(plasman, pre school till 6e klass) kommer till vår skola och typ leker lekar och äter lunch tillsammans. Vi har hand om 5e klassen och det är Marissas klass, så vi var tillsammans hela lunchen, roligt! Vi lekte någon konstig lek fast det var roligare än jag trodde den skulle vara haha! Sedan efter skolan så var det volleybollträning, roligt som alltid! Vi blir bättre o bättre så det är kul! Efter det så åkte jag hem och då var  Sydney där, Megans kompis.
Vi alla gjorde hemmagjordpizza som var jättegod för vi hade massa bacon på den(mums!) och sedan spelade vi ett spel som heter pit så man säger det som pitt, lite awkward för mig menmen, det var hur kul som helst!
Efter det så fick vi skjuts av grandma till Wiersma’s(närmaste affären) där vi köpte massa godis och pop(pop=läsk). Sedan gick vi hem vilket var mysigt och kallt för det var kolsvart och blåste för fullt. När vi kom hem kollade vi på en film som hette ”How do you know”. Den var la sådär, inte den bästa men helt okej liksom. Killen i filmen var extrrrreeeemt rolig haha, skrattade på mig varje gång han gjorde något.
Nu är jag huuuur trött som helst föresten. Är alltid jättetrött här. Fast ni som känner mig vet att jag blir jättetrött av filmer haha! Ska upp typ 8 imorgon o shoppa :P Sedan hade jag och några planerat att gå på bio men vi får se hur det går för tja…ingen planerar riktigt något här haha Aja, God natt!

Dag 47(17e Oktober 2011):
Hejsan!
Idag har det varit hur kallt som helst. Eller, jag har varit hur kall som helst. Mina händer fryser hela tiden :/. Aja, idag i skolan så var det kul som vanligt! I kemin blidde jag lite smått irriterad på min labbgrupp då jag gjorde exakt allt. Jag lät en kille göra en grejs och han sabbade allt totalt...så sen fixade jag med det också. Känns som att jag är den enda som tar kemin seriöst i mina grupper jag hamnar i! Menmen, sånt e livet! Vi tog skolfoton idag! Fast det var bara typ en bild som togs o hon ba: Amazing! Så man hoppas på att det blir bra! Efter skolan märkte jag att jag hade glömt en tröja att träna i så jag följde med hem istället för o vänta där på att träningen skulle börja. Det var ganska härligt för då fick man slappnat av och gjort lite läxa :) Imorgon ska vi ha våran sista volleyboll match! Efter det så är det bara 2 tournaments kvar! Väldigt sorligt!
Träningen idag var dock inte så rolig för jag var så sjukt trött och vi gjorde typ samma sak hela träningen. Nu borde jag läsa min kemi som jag har prov på imorgon men jag intalar mig själv att jag kan den redan och bara behöver läsa den innan jag lägger mig. Vi får se hur det går! Hejdå! :D Ska försöka bli bättre på att lägga upp inlägg! Och bilder! Fast jag tar knappt några :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar