lördag 8 oktober 2011

Dag 3

Dag 3:
 Nu har jag precis vaknat och ska nu gå och äta frukost då jag suttit här och skrivit i typ 40min. Vi har inget trådlöst internet här så jag kommer lägga upp det så fort jag kan.
Klockan är nu snart 11 på kvällen och vi kom precis hem från ett ”party”. Vi var med en annan familj i deras trädgård. Vi badade i deras pool i flera timmar. Vi körde baseball i poolen! Och så sprang alla runt kanten så att det bildades en virvelvind typ, jätte kul! Efter det så bytte vi om(eller ja, tog på oss en tshirt och shorts) och gick till en gräsplätt och spelade riktig baseball. Det var första gången för mig men jag tog hem 2 av de 3 poäng vi fick och jag blev aldrig ”out” när jag slog, alltså att man missar 3gånger i rad och får inte springa.  Dock var det riktigt svårt att komma ihåg alla reglerna då det är typ tvärt emot brännboll. Man måste springa vissa gånger och andra kan man vänta och så ska man kasta till olika baser, fattar fortfarande inte men det gjorde inget, de tyckte jag var jättebra!
Efter det så åt vi! Vi grilla hamburgare över öppen eld och åt typ puffcorn(typ mjuka popcorn),chips,grönsaker(yes, dom äter mycket grönsaker här! Överlycklig!), nån konstig apelsingelegrejsimojs, nån konstig goja man drack och massor med andra saker! Allt är jättesött dock. Jag åt så mycket så jag var så proppmätt så det inte va sant! Men när vi ätit klart så tog de fram crossmopparna! Och jag frågade om jag fick prova och det fick jag. Så idag åkte jag cross för första gången. Det var läskigt men hur kul som helst!
Efter det gick vi tillbaka och badade igen. Det var värsta mörkt så det var hur mysigt och kul som helst! Vi hittade även två paddor som ett av barnen plockade upp och sa att det var hennes bästakompis XD Hon var jättesöt och rolig! Hon var 7år tror jag. Vi bar varandra på ryggen och hoppade och sa: I’m crazy!  Haha! Sedan var det dessert som var typ två kakor som var goda! Sen gick vi tillbaka till badandet.
Tillslut gick vi upp och bytte om och kollade på tv i typ 5min och sedan åkte vi hem. Alla hade en jättekul dag!
Innan vi åkte till partyt så cyklade vi till en park och spelade tennis. Första gången för mig det med. Det var jättekul fast jag förlorade alla gånger utom en, fast då spelade jag och Ben tillsammans och han var den bästa. Toby(vi kallar hunden Toby istället för Toby Mac) och Marissa sprang omkring och hämtade alla bollar. Vi spelade ganska länge och det var jättevarmt så vi drack hur mycket vatten som helst! Vi kastade även lite frisbee och pratade med några nyinflyttade helt random.
Idag åt jag kanelbagel och chokladmjölk till frukost. Det smakade knappt kanel men gott var det!  Till lunch åt vi tacos och någon slags apelsinisdryck. Allt var jättegott! Vi äter som sagt ganska mycket onyttigt här, men vi äter mycket nyttigt och rör på oss mycket så det går nog jämt ut.
Imorgon ska vi till kyrkan ganska tidigt så nu måste jag lägga mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar