lördag 8 oktober 2011

Dag 4

Dag 4:
Till frukost idag åt vi något som de kallade ”breakfast danish” tror jag. Det var typ pajdeg och sylt i ugnen och sen muffinsfrosting på det+cool aid. Cool aid är typ som saft. Det var faktiskt riktigt gott!

Idag var vi i kyrkan. Vi gick på ”the 2nd service” så det var senare. Den började typ vid 11 tror jag. Den är helt enorm! Förutom själva altaret och sittplatserna så fanns det så många andra rum och caféer och tom bibliotek! De kände massor med folk där så jag blev introducerad till typ 3som går på min skola. Dock ingen i min klass, en som var senior och 2 som gick i 8th grade, alltså den som Megan går i. Själva servicen började med sång. Det var så maffigt så man blev nästan tårögd. Alla sjöng så högt och bra och de som spelade spelade hur bra som helst. Det är lite läskigt dock att de sjunger om att det bara finns en gud och att de ska få alla att tro på den :/ Jag är mer en  ”alla gudar är samma gud så folk får tro vad de vill”typ så det är lite annorlunda. Vi lärde oss att om man har en kyckling i fickan ett långt tag så luktar man ruttet och att man mår bättre om man äter en persika.
När vi kom hem åt vi lunch och sedan kollade jag och Marissa lite på ”VeggieTales”. Det är typ en serie filmer med kristna budskap gjorda för barn. Den vi såg hette ”More and the Big Exit”. Den var faktiskt riktigt rolig. De sjöng massor med roliga låtar och tolkade bibeln på ett roligt sätt. Vi spelade även Cluedo(fast här heter det Clue). Jag var jättenära på att vinna en gång men så vågade jag inte gissa och förlorade.
Idag när vi åt lunch och mamman skulle hålla mig i handen för att be så gav jag henne tallriken istället, fail.
Vi alla tog en nap och sedan gick vi ut och gick. Eller, vi åkte bil till en skog för att gå. Det var härligt! Precis som hemma i Sverige. Fast det var mer brant och sand hela gången. Hur mycket trappor som helst! Som tur var så var alla i familjen sjukt trötta efter att ha gått upp typ 100+trappsteg så alla satt ner ett tag.
När vi kom tillbax så åt vi en ”alla fixar själva”middag. Fast alla tog typ en toast iaf så det blev inte så mycket att man gjorde det själv. Sedan kollade vi klart på VeggieTales och sedan kollade vi bara på tv hela kvällen typ, väldigt mysigt faktiskt.
Det slog mig ikväll hur olikt liv jag lever här. Jag satt på golvet täckt med heltäckningsmatta(mjuk och gosig) och lutade mig mot soffan, med en hund mellan benen som sov och hela familjen sittandes runt omkring mig, samtidigt som vi kollade på en dokumentär om 9/11.Det är så sjukt olikt men jag gillar det faktiskt!
Jag trodde jag knappt gjorde något idag men jag gjorde ganska mycket iaf. Idag var liksom ”vilodagen”.
Imorgon ska vi upp tidigt(typ 8, normal tid att gå upp här nu) för att gå 4miles(ingen aning hur långt det är). Ingen aning om varför vi ska göra det dock, får väl se imorgon! Nu måste jag sova för jag är verkligen hur trött som helst! God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar