lördag 8 oktober 2011

Dag 5:
Imorse när jag precis hade vaknat kom Lynelle in och frågade om jag ville bo med familjen hela året. Jag hade inte ens tänkt på den tanken för de hade gjort helt klart för mig att de bara skulle ha mig i några veckor max. Tydligen så kände de bara att jag passade in i familjen så bra och att de var rädd att jag skulle hamna i en dålig familj. Jag blev jätteglad! Så klart jag tackade ja. Jag blev lite shockad dock. Så nu är jag en av folket! Jag berättade att Folkert förmodligen är samma sak som folket och att folket betyder ”the people” så nu går de runt och säger ”We’re the people!”.
Idag gick vi på en årlig långpromenad på typ 1timme jättesnabbt till ”Windmill Island”. Det var hur mycket folk som helst som gick. Det är en halvö med en väderkvarn på. Allt är typiskt holländskt där och har blivit skickat från Holland. Allt var så likt Sverige så jag fick värsta hemlängtan! De är väldigt stolta att de har ursprung från Holland men jag ville hela tiden säga att Sverige är så mycket bättre, haha. En rolig souvenir man kunde köpa var en träsko och så stod det ”Wooden Shoe rather be dutch?” Säg det högt, då fattar man. Alltså det låter som att man säger: ”Wouldn’t you rather be dutch?”. Vi åt pannkakor också, vi satt på golvet för det fanns inga lediga stolar, jag gillar verkligen den här familjen! Vanligt folk hade liksom stått i kö i typ 20minuter för att få en sittplats. Vi gick med en annan familj också och dom hade 5barn+att en hade en kompis med sig. Så vi var 4vuxna+10barn. Ganska mycket folk! Vi åkte buss hem och det tog seriöst typ 5minuter. Man ba….seriöööst, vi gick i över en timme! Just det! Det var iiiiiskallt ute idag. Eller ja, imorse dårå. Vi gör så mycket på dagarna så man märker aldrig riktigt om det är tidigt eller sent på dagen. Liksom, vi var hemma vid 12 och då hade vi varit borta i mer än 3timmar redan.
Sedan åt vi lite lunch och så åkte jag och Lynelle och handlade lite grejor. Hon berättde sin livshistoria som var ganska hemsk och speciell och det förklarar verkligen hennes tro. Jag tänker inte gå in på den dock, men jag respekterar hennes tro mycket mer nu, även fast jag redan gjorde det innan. Vi var i Meijer som är en affär med typ allt(som alla affärer här) och Walmart. Vi letade efter en bra telefon till mig och nu har vi hittat en vi ska köpa, den kunde man dock bara köpa på internet så det ska vi göra imorgon. Det finns så sjukt mycket grejer i alla affärerna! Det är helt sjukt! Vi pratade även om att skolan jag ska gå på kostar och då sa jag att sts sagt att den inte skulle kosta för mig men Lynelle sa att alla måste betala så nu försöker vi få tag i min area rep för att fråga. Jag tänker inte betala massa pengar för en privatskola när det finns gratis skola. Vi hoppas på att det går enkelt, som Lynelle sa, gud gjorde så att det blidde såhär, så det är det rätta….är inte säker på det men jaja!
När vi kom hem så var klockan typ 4. Då…vad gjorde jag då? Jo vi rengjorde kylen och jag gjorde iordning skolgrejorna inför imorgon, för då börjar skolan! Megan hjälpte mig att dekorera pärmarna. I mitten av det kom Lynelles mamma hit. Hon hade ingen aning att jag var där men hon tyckte bara det var roligt. Vi åt potatisoppa+bröd idag. Det var gott! Jag behöver aldrig oroa mig över att inte få god mat här. Jag visade även dem mitt hus och område på googlemaps. Vi åt dessert också! Den var hur god som helst, Megan hade bakat den. Efter det gick Lynelles mamma hem.
Då spelade vi ”Life” som är typ ett pengarspel. Det var ganska roligt men alla var så trötta och Toby kom och gick på spelplanen och försökte äta upp pengarna hela tiden. Men det var roligt för jag vann. Jag vann över Marissa med 1000dollar. Sammanlagt hade jag 928000dollar och hon 927000dollar, så det var väldigt jämt!
Efter det gjorde vi våra lunch boxar. Jag tog med mig en turkeybagel,cheesestick,persika,vatten,gurkor och liten bit av desserten från middagen. Det kommer bli jättegott! Alla var verkligen hur trötta som helst ikväll. Klockan är bara 9 men jag håller på att svimma! Vi ska upp typ runt 6.50am imorgon så det är inte så tidigt! Vissa måste liksom gå upp typ 5.
Jag gjorde klart mina pärmar och toby försökte äta upp papprena(som vanligt, han äter allt haha!) Sedan gick jag och la mig och nu är jag här. Hahah föresten! En dag så hittade vi något grönt i bajset, det var Lynelles öronpropp. Nästa dag hittade vi något blått i bajset, det var förmodligen en påse, inte säkra än och idag massor med peanuts. Imorgon kommer vi förmodligen hitta potatisskal för det matade Marissa honom med. Nu måste jag sova! Är väldigt nervös inför imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar