torsdag 29 september 2011

Dag 2

Dag 2:
Jag vaknade runt 8 och gick upp och duschade och när jag kom ut hade de ätit frukost redan så jag fick äta själv, men det gjorde inget för de var alla i köket. Jag åt bananbröd till frukost. Det smakar precis likadant som din banankaka mamma! Så jag åt alltså kaka till frukost. Men det var hur gott som helst!
Vi dricker hur mycket vatten som helst här. De har hela backar med vattenflaskor och vi tar med oss varsin varje gång vi åker någonstans.
Vi åkte ganska tidigt för att fixa med hur mycket saker som helst. Vi skulle till våra skolor, Jag och Ben går i samma byggnad och Marissa går i en annan fast vi går på samma skola. Megan går på en annan större skola som inte är kristen. Hon känner att det känns bra att gå där och liksom lära dem om deras religion eller så, eller liksom hon ber för dom och sådant, riktigt moget sagt! När vi kom till min skola gick vi in och pratade med Rektorn som kom. Jag ska inte välja mina klasser själv för det finns typ bara de som man får…Vi är runt 15stycken i min klass. Jag är Junior. Det är 2andra utbytisar som ska gå i min klass, en dansk och en norsk så dom kan man prata med! Jag har 2skåp som är mina. Vi äter lunch i aulan/skåprummen och jag ska få hemmalagad mat av Lynelle! Mitt homeroom klassrum är i Science klassrummet och där finns det en massa uppstoppade djur! Plus en levande tarantella och en sköldpadda som Marissa tydligen nuddade när jag inte såg, för hon berättade väldigt utförligt om hur den hade rört sig haha, hon är som en typisk 10åring. Det var en litet tjej som gick runt med en gigantisk sackosäck och sjöng någon konstig sång, det var jätterandom!
 De klasserna jag har är:
1st Chemistry
2nd English
3rd Civics/Econ
4th Pre Calcus(maths)
Lunch I 30minuter
5th Bible(yes, bibellära i skolan!)
6th Choir(alltså kör.)
7th US History
De säger att alla lärarna är snälla och att alla eleverna älskar utbytisar så det ska nog gå bra!
Vi ber här varje måltid föresten. På olika sätt varje gång, ibland håller vi händerna, ibland bara vi ber normalt med ihopsatta händer själva och ibland läser pappan ur en bok och sedan ska ett barn kolla upp saker i bibeln och läsa den. Vi ber mest åt andra folk, så de är väldigt snälla. De ber alltså åt alla de känner som har en svår tid just nu.
Efter skolan åkte vi till Lynelles jobb där hon typ jobbar som att be för dom, baka kakor och bara göra saker som de ber om. Hon verkar ha ett väldigt chill och roligt jobb! Idag hade hon bakat kaka så vi gick för att lämna den. Tydligen skulle hon ge några bitar till speciella personer så hon gick inte fören hon hade gjort det. Det fanns massor med andra kakor och sådant där så vi fick varsin muffins som var cheesecake typ. HUUR god som helst var den! Så den satt vi och åt mitt på golvet i ett kontor. Haha, det var så sjukt random så jag höll på o skratta ihjäl mig! Cake party in the office!
Sedan åkte vi till Brent(pappan)s jobb för att lämna lite ritningar och efter det till Walmart. Det var helt gigantiskt. Vi åkte dit för att köpa skolgrejor till mig och lite andra saker. Gud vad mycket skolgrejor man behövde! Allt jag shoppade gick på 65dollar. Så 65x7=någonting. Då köpte jag dock lite andra saker som tampons(alltså sådanadär som har typ en applicator med! Det är så sjukt awesome!) och en tröja för 3dollar. 3x7=21kr. Sedan är inte dollarn på ens 7kronor utan typ 6.5 så fatta, inte ens 20kronor! Just det! Innan vi åkte till walmart åkte vi till någon 2nd hand affär. Där köpte jag en tröja. Det fanns hur mycket kläder som helst men inget som tilltalade mig direkt. Allt kostade 1dollar. Fast sen är det ju 6% tax på det. Så det är 0.06dollar per dollar.
Sedan åt vi på Subway. Det är billligare här och godare! Finns typ så mycket mer att välja mellan också! Alla var jättehungriga så vi satt typ tysta under hela måltiden haha, lite awkward men det var så gott!
Efter det åkte vi till T.J Maxx som är en affär med typ kläder och skor och lite allt möjligt. Där köpte jag en tröja till som Lynelle älskade! Själv tyckte jag den var okej men eftersom jag har väldigt hård dresscode så behöver jag alla kläder jag kan få. Jag köpte även en skolväska där. Det är en blå neutral ryggsäck som inte är så snygg men det var den bästa jag kunde hitta! Vi var där ganska länge och tillslut hade alla så ont i bena och var jättetrötta. Mitt ICA Banken kort fungerade inte så jag fick använda mitt Visa kort, tur att jag hade det med mig!
Sedan åkte vi till banken för att lämna in några checkar som de hade och för att fråga om kortet. De har typ drive in-bank. Det är typ som en sån där cool sak på universeum som hanns innan, ni vet där man skickade saker genom rör genom att använda lufttryck och sedan så ploppade det ner. Skit cooligt! De visste inte vad som var fel på mitt kort.
Vi åkte till en annan bank också för de har tydligen 2banker som de använder. När vi kommer in där så frågar de direkt om vi vill ha gratis glass. Behöver dom ens fråga? Klart vi vill ha! Så där sitter vi i en bank och äter glass. Det var första gången det hände för dom också så alla var jätteglada! Det fanns även gratis godis där.
Sedan åkte vi hem för att bara byta om och sedan sticka till ”The bosses(?)” pool. Yes, en pool! Så där badade vi i kanske 1timme eller mer. De hade en hund som hette Sparky, skit söt den med! Vi körde lekar och dök massor. Hur kul som helst!
Vi åt kyckling,fisk,majskolv och potatis till middag. Potatisen åt de inte bara utan man lägger på gräddfil,saltkrydda,smör och cheddarost på den. Det var hur gott som helst! När jag berättade att vi bara åt den som den var tyckte dom jag var jättekonstig.
Efter vi åt så smakade dom på Djungelvrål! Det var så sjukt kul att se deras ansiktsuttryck så jag bara satt där och skrattade på mig. Det gjorde dom också. Men när de väl hade klarat sig förbi saltet så tyckte dom faktiskt att det var helt okej. Megan sa att hon gillade det tom. Vi gjorde också chokladtest. Om Marabou mjölkchoklad eller Hershey’s Mild Chocolate var godare. Nästan alla tyckte Marabou var godare! Tihi!
Efter det kollade vi på Karate Kid och sedan gick alla och la sig.

1 kommentar:

  1. OMG! Herrejävlar vad ballt du verkar haft/ha det :D Fan man blir ju nästan lite avundsjuk xD Aja, hoppas du har det lika bra och spännande hela året så ses vi sen :P Hur hård är dresscoden? (Svara gärna på facebook meddelande ^^)
    //Simon Nielsen

    SvaraRadera